Monique schreef:
Monique schreef:
Eliyahu schreef:
Op mijn vraag of ze dat ook vindt wanneer b.v. haar broer onschuldig de doodstraf zou krijgen moest ze het antwoord schuldig blijven en liep ze weg.
Dat zegt mij voldoende.
Voorstanders van "verkeerde" doodstraffen denken gewoon niet na.
Jij denkt niet na over het feit dat het "je broer wordt onschuldig terechtgesteld" argument geen argument is.
Niemand besluit om haar broer onschuldig te gaan executeren.
Je zegt eerder dat het niet erg is wanneer er onschuldigen de doodstraf krijgen.
Bs'd
Dat zeg ik niet. Dat is heel erg. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders.
Citaat:
Uiteraard krijgen deze onschuldigen niet de doodstraf terwijl de rechter WEET dat deze onschuldig is.
Het is een kwestie van "foutje bedankt".
Het zal je broer maar zijn die de doodstraf krijgt door een "foutje bedankt".
Maar, dat zul jij dan uiteraard ook niet erg vinden.
Dat zou ik heel erg vinden. Maar ik herhaal maar weer even:
Jij denkt niet na over het feit dat het "je broer wordt onschuldig terechtgesteld" argument geen argument is.
Niemand besluit om haar broer onschuldig te gaan executeren.
We hebben het hier over waarschijnlijkheden, niet over een rechtbank die besluit die broer onschuldig te gaan vermoorden, dat is gewoon een niet-bestaand nonsense argument.
En als je even twee tellen nadenkt dan zal je snappen dat doordat die terechtgestelde moordenaars niet later nog een keer kunnen moorden, en omdat er een afschrikwekkend effect van de doodstraf uitgaat, dat de kans dat je broer onterecht veroordeeld wordt veel kleiner is dan de kans dat zijn leven gered wordt door de doodstraf.
En dat is waar elk weldenkend mens voor zal kiezen, voor een zo klein mogelijke kans om vermoord te worden.
Citaat:
Jij wil onschuldigen opofferen om een schuldige op te hangen.
Dan ben je uiteraard ook bereid om je broer, zus, kind, jezelf op te offeren.
Het is geen "opofferen", het is hun en mezelf de grootste kans op leven geven.
In een maatschappij waar moordenaars op het marktplein de kop afgehakt worden zullen veel minder moordenaars zijn dan in een maatschappij waar moordenaars binnen 10 jaar weer loslopen.
Jij wil tientallen moordenaars in leven laten om één onschuldige te redden. Velen van die moordenaars komen weer op straat terecht, en sommigen zullen weer moorden.
En door het ontbreken van de doodstraf met zijn afschrikwekkend effect zullen er meer onschuldigen vermoord worden.
Dus jij wil tientallen onschuldigen laten vermoorden om één onschuldig veroordeelde en 10 moordenaars het leven te redden.
Eliyahu
"If we execute murderers and there is in fact no deterrent effect, we have killed a bunch of murderers. If we fail to execute murderers, and doing so would in fact have deterred other murders, we have allowed the killing of a bunch of innocent victims. I would much rather risk the former. This, to me, is not a tough call." John McAdams - Marquette University/Department of Political Science, on deterrence